Generalforsamling og ny kredsstyrelse i RLF

Nyager

Generalforsamlingen på Nyager den 17/3 er vel overstået. Formandens mundtlige beretning byggede oven på den skriftlige, og det blev endnu engang understreget, at det er fællesskabet, samarbejdet og relationerne, der gør foreningen stærk, og som RLF hele tiden arbejder for at styrke. Selvfølgelig parallelt med vores konstante fokus på løn- og arbejdsvilkår.
Forsamlingen var enig i dette og tilkendegav, at RLF holder en rigtig kurs.  Derfor var der blot få forslag/ønsker på generalforsamlingen. Foreningen blev bedt om at have ambitioner om at få hævet procentsatsen for pensionsindbetalinger. Det er noget, vi vil bringe videre centralt. Måske kan det indgå i kommende overenskomstforhandlinger.
Der blev fra salen udtrykt ærgrelse over, at en del tilmeldte ikke dukkede op til medlemsfesten på Tinderhøj alligevel.  Man foreslog derfor et mindre tilmeldingsgebyr/depositum som en mulig idé.
Der blev gennemført en enkelt vedtægtsændring (§9, stk.1) således, at fællestillidsrepræsentanten også er en del af kredsstyrelsen.

Anders Liltorp sluttede generalforsamlingen af med at byde to nye tillidsrepræsentanter velkommen: Sabrina Bentz Eskildsen på Rødovre Skole og Mette Kühlmann på Skovmoseskolen. Her har Anne G. Jensen valgt at stoppe som TR, og hun fik flotte og velfortjente ord med på vejen.

På baggrund af deTR-valg der har været foretaget på skolerne, har den nye kredsstyrelse konstitueret sig den 8/4. Vi synes, at Rødovre Lærerforening har en god blanding af erfarne folk og nye kræfter, der er kommet til. Som altid er det en spændende tid, vi går i møde. Her kan du se kredsstyrelsens sammensætning de næste to år.